<作品紹介> 倒れそうなアンバランスはその後の崩れる場面への時間の感覚をうみ、それだけで存在するに堪えない不協和音を、次の和音が気持ちの良いハーモニーに昇華させるジャズセッションの様に、リズムを作り出してくれました。 岩絵の具の性質上影の表現が難しい事から画面に光源を設定することなく奥から全体に光があたっている様な表現を目指しています。今回は窓の外の一番明るい部分に紙の白さを出し内と外を層として描きました。 外の女の人と一見つながっているものが内側の赤ちゃんのベットだったり遠くの山であるはずのものに、物理的に層の一番手前に来るような荒い絵の具を置いてみたりと、観る人の目が無意識に混乱するような仕掛けを作った絵を描いてみました。 |
<Introduction> The imbalance that seemed to collapse created a sense of time for the scene to collapse, and created a rhythm like a jazz session where the next chord sublimates the unbearable dissonance into a pleasing harmony. Since shadows are difficult to express due to the nature of rock paints, I aimed for an expression as if light were shining on the entire scene from the back, without setting a light source on the canvas. In this case, I painted the brightest area outside the window with the whiteness of the paper as a layer between the inside and the outside. I placed rough paints on what should have been a woman's bed or a mountain in the distance, but which at first glance seemed to be connected to the woman outside, so that the viewer's eyes were subconsciously confused. |
あかい絨毯の部屋 / Red carpet room
Artist
作品情報
サイズ:F4号 33.3 x 24.2(cm)
材質:パネルに高知麻紙
描材:胡粉、岩絵の具、木炭、パステル
額:あり
制作:2021年管理番号:MA-015
ご相談・事前問合せ
作品購入に際してのご相談・事前問い合わせは、「Inquiry」お問合せフォームからお問合せお願いいたします。
額装手配
作家サイン
サイン・証明書あり